Κυριακή 22 Απριλίου 2012

ΚΙΝΗΤΟ ΤΗΛΕΦΩΝΟ

ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΤΗΣ ΕΝΝΟΙΑΣ

Επιχειρήματα υπέρ

1. Καταργεί το εμπόδιο των γεωγραφικών αποστάσεων στην επίτευξη της άμεσης επικοινωνίας.

2. Εξασφαλίζει την επικοινωνία και την ενημέρωση σε έκτακτες περιστάσεις και επείγουσες περιπτώσεις, που αντιμετωπίζει ο χρήστης καθημερινή ζωή.

3. Αναβαθμίζει τις πληροφοριακές δυνατότητες του σύγχρονου ανθρώπου, αφού παρέχει μεγάλο εύρος λειτουργιών και εξυπηρετήσεων (ενημέρωση για ψυχαγωγικές επιλογές. πληροφορίες για το χρηματιστήριο κ.λπ.

4. Καθιστά το περιεχόμενο της επικοινωνίας απόλυτα ιδιωτικό και καλύπτει. έτσι. τις προσωπικές ανάγκες του ατόμου.

5. Παρέχει το αίσθημα της ασφάλειας στους γονείς, που μπορούν να επικοινωνούν άμεσα με τα παιδιά τους, μειώνοντας τις ανησυχίες τους σε μια εποχή έξαρσης της εγκληματικότητας.

6. Αυξάνει τη βιωσιμότητα μικρών ομάδων ή ατόμων, καθότι τους δίνει περισσότερες ευκαιρίες κινητοποίησης εξωτερικών πόρων ή συνεργασίας με άλλους, όταν και μόνο εμφανίζεται η ανάγκη.

7. Ευνοεί την ανάπτυξη κοινοτήτων βάσει χαρακτηριστικών των μελών και όχι βάσει περιοχής και, άρα, ενδυναμώνει θεσμούς όπως η οικογένεια και οι εθνικές ομάδες αντί των πόλεων ή των σχολείων.

8. Επιτρέπει στους οργανισμούς και στις επιχειρήσεις να:
·         ενσωματώνουν σε μεγαλύτερο βαθμό απομακρυσμένες ή κινούμενες μονάδες και να
·         ανταποκρίνονται σε πελάτες με μεταβαλλόμενη διεύθυνση.

9. Διευκολύνει την ανάπτυξη διαπροσωπικών «μικροσυστημάτων» που ανατρέπουν καθιερωμένες ιεραρχικές δομές με κίνητρο την υπερκέραση της γραφειοκρατίας.

10. Γεφυρώνει το «πληροφοριακό χάσμα» μεταξύ προηγμένων και τριτοκοσμικών χωρών με την ευχερή εγκατάσταση κεραιών κινητής τηλεφωνίας και στα πιο δυσπρόσιτα ή απομακρυσμένα μέρη.

11. Επιτρέπει στο χρήστη να συνδυάζει ρόλους που διαφορετικά θα απαιτούσαν την ταυτόχρονη παρουσία του σε διαφορετικά μέρη και να διατηρεί επαφές με τους άλλους ανεξάρτητα από το χώρο στον οποίο κινείται.

12. Παρέχει τη δυνατότητα στο άτομο να ζει και να εργάζεται χωρίς την ανάγκη αυστηρής τήρησης σαφών χρονοδιαγραμμάτων και προγραμματισμένων συναντήσεων, γιατί
·         ρευστοποιεί το χρόνο.
·         επιτρέπει τη συνεχή αναπροσαρμογή του χρόνου της και
·  αποσβήνει το αίσθημα ενοχής και ασυνέπειας σε περιπτώσεις ενδεχόμενων καθυστερήσεων.

Επιχειρήματα κατά

1. Υποκαθιστά την αμεσότητα της επικοινωνίας και μειώνει, έτσι, τη θετική επίδραση της κοινωνικής προσέγγισης, που διασφαλίζει η συνεύρεση, η αλληλεπίδραση.

2. Στο πλαίσιο λειτουργίας της οικογένειας οι συνέπειες μπορεί να αποβούν αρνητικές, γιατί:
·         η αίσθηση της επίτευξης μιας άμεσης μορφής επικοινωνίας μπορεί να γίνει αίτιο αποξένωσης του παιδιού από την οικογένεια.
·         οι γονείς αναπτύσσουν μια υπερπροστατευτική διάθεση ή μεταθέτουν στο κινητό τις γονεΐκές ευθύνες.
·         επιβαρύνει την οικογένεια με πρόσθετα και περιττά οικονομικά έξοδα.

3. Η διαπροσωπική επικοινωνία μπορεί να εκφυλιστεί σε μια διαδικασία που καταλήγει να διαμορφώνει μια προσωπικότητα που θα συνηθίζει να αποφεύγει να αντιμετωπίζει τον κόσμο «πρόσωπο με πρόσωπο»

4. Αρνητικές αποβαίνουν συχνά οι συνέπειες της καταχρηστικής αξιοποίησης του κινητού τηλεφώνου στη σχολική ζωή. Γιατί:
·         αποσταθεροποιεί το σχολικό περιβάλλον, παρακωλύοντας την παιδευτική διαδικασία
·  μετατρέπεται σε μέσο καταξίωσης των μαθητών στη συνείδηση των συνομηλίκων τους.

5. Οι επιβαρύνσεις στη σωματική υγεία δεν μπορεί να θεωρηθούν αμελητέες. Οι ειδικοί υποστηρίζουν πως:
·         η διαρκής πληκτρολόγηση από την παιδική ηλικία, ιδιαίτερα σε μικρού μεγέθους συσκευές, μπορεί να προκαλέσει μυϊκές βλάβες
·    τα κινητά λειτουργούν σαν «μικροσκοπικοί φούρνοι και εκπέμπουν ηλεκτρομαγνητική ακτινοβολία σε ένα φάσμα συχνοτήτων που επηρεάζει την εγκεφαλική λειτουργία (ιδιαίτερα στις μικρές ηλικίες που τα εγκεφαλικά κύτταρα αναπτύσσονται

6. Η ευχέρεια που παρέχεται στην αποστολή μηνυμάτων, με την σύντμηση των λέξεων και την κωδικοποίηση της επικοινωνίας, επηρεάζει αρνητικά τη γλωσσική έκφραση και εθίζει στη συνθηματολογική χρήση του λόγου.

7. Η ευχερής και ελκυστική χρήση του κινητού ως ηλεκτρονικού παιχνιδιού:
·         μεγιστοποιεί την εξάρτηση του παιδιού από το τεχνολογικό μέσο
·  οδηγεί στην απομόνωση και καλλιεργεί την εσωστρέφεια, σε βάρος της κοινωνικότητας του παιδιού.

3 σχόλια:

  1. Αυτό θα με βοηθήσει σίγουρα πολύ στην έκθεσή μου αύριο!Ευχαριστώ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αυτο θα με βοηθησει πολυ για την εκθεση που εχω να γραψω για το σχολειο σας χιλιοευχαριστω

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ευχαριστώ πολύ! Πολύ χρήσιμο, μπράβο!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Ι.Ε.Π.: Οι νέοι φάκελοι υλικού για Αρχαία Ελληνικά, Λογοτεχνία και Νεοελληνική Γλώσσα Γ΄ Λυκείου

Ι.Ε.Π.: Οι νέοι φάκελοι υλικού για Αρχαία Ελληνικά, Λογοτεχνία και Νεοελληνική Γλώσσα Γ΄ Λυκείου