Δευτέρα, 30 Δεκεμβρίου 2013

ΚΡΙΤΗΡΙΟ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ: Η αγγλική είναι κλειδί απαραίτητο σε κάθε μαθητή

Gia sas kai xara sas!
pos ine alithia ta aglika sas?

Παιδιά μεταξύ μας, είτε επίσημη είτε μη,
είναι κλειδί για όλες τις πόρτες η γλώσσα η αγγλική.
Γιατί τα «αγγλικά», επιβάλλεται να τα μάθουμε φαρσί μεγάλοι και παιδιά,
για την πρόοδο και τη ζωή μας τώρα και μελλοντικά.

Είναι δε μάλλον αστείο να μιλάμε γενικά
και να λέμε ότι είμαστε πρώτοι στην Ευρώπη, στην εκμάθηση ξένων γλωσσών, αριθμητικά.
Αλίμονό μας κι αν δεν είμαστε, όταν είναι από τις λιγότερο ομιλούμενες γλώσσες τα ελληνικά.
Το θέμα όμως δεν είναι μόνο να λέμε ότι μαθαίνουμε αγγλικά,
αλλά να τα μαθαίνουμε έτσι, ώστε να μπορούμε να τα χρησιμοποιούμε σωστά.
Πόσοι από μας, τους παλιούς, δεν έχουμε το... λόουερ το περίφημο χαρτί,
κι όταν πρέπει να μιλήσουμε, μένουμε μουγγοί;
Πόσοι από μας διστάζουμε
και δουλειά που χρειάζεται ξένη γλώσσα δεν πλησιάζουμε;
Να θυμηθώ, αρκετά παλαιότερο, υπουργό Παιδείας, που έχοντας συνειδητοποιήσει την έλλειψή του στα αγγλικά,
δεν πήγαινε ποτέ στα συμβούλια των υπουργών τα ευρωπαϊκά;
Το ποιος είναι δεν έχει σημασία.
Το ότι συνειδητοποίησε το πρόβλημά του έχει, για μένα, αξία.
Ακόμη καλύτερα θα ήταν να το είχε υπερβεί
και να κάνει, ό,τι πολλοί άλλοι συνάδελφοί του τότε, αλλά και τωρινοί υπουργοί.
ιδιαίτερα μαθήματα στα αγγλικά.
Μία κίνηση που μπορεί να λειτουργήσει για όλους μας παραδειγματικά.
Γιατί ποτέ δεν είναι αργά
για να μάθει κάποιος αγγλικά.
Αυτή η «εθνική μουγγαμάρα» πρέπει να σταματήσει
και κάθε ελληνόπουλο αγγλικά άνετα να μιλήσει.
Αυτό είναι το μεγάλο μυστικό,
που πρέπει να αποκαλύψει το σύστημα το εκπαιδευτικό.
Κι αφού το αποκαλύψει
να βάλει μπρος τις μηχανές, αμέσως το κενό για να το καλύψει.
Όχι ότι δεν έχουν γίνει βήματα σημαντικά,
σε σύγκριση με τα χρόνια τα παλιά.
Το θέμα όμως, όπως λένε και καθηγήτριες Αγγλικής Φιλολογίας,
είναι να γίνουν και ομοιόμορφα τμήματα διδασκαλίας
και εκτός από τις περισσότερες ώρες στα σχολεία
να δίδονται και σωστά βιβλία..
Να υπάρξουν επίσης ειδικότερα κίνητρα για το μαθητή,
ώστε ζεστά να παρακολουθεί το μάθημα στην αγγλική.
Να γίνει π.χ. η γλώσσα η αγγλική
απαραίτητη για την είσοδο σε όλα τα τμήματα των ΑΕΙ,
γιατί κακά τα ψέματα,
χρειάζεται ένα συγκεκριμένο κίνητρο για να μάθει κάποιος τα αγγλικά φαρσί.
Άλλο είναι να τα χρειάζεσαι γενικώς
και άλλο πράγμα είναι να... πιέζεσαι ειδικώς.
Πόσες φορές δεν έχουμε ακούσει ότι για να βρεις δουλειά,
παρά να έχεις πτυχίο είναι καλύτερα να ξέρεις κομπιούτερ και αγγλικά.
Ξέρουμε καλά ότι δεν είναι ψέματα.
για να ξαναδούμε λοιπόν πάλι το θέμα τώρα που ανάψανε τα αίματα.
'Άρθρο της Συλβάνας Ράπτη. Εφημ. ΤΑ ΝΕΑ, 24/11/2001 (διασκευή)

ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ:
1. Στο κείμενό της η συντάκτρια υποβάλλει κάποιες προτάσεις. Υπογραμμίστε δύο από αυτές και εξηγήστε γιατί τις υποβάλλει.
2. Να αναφέρετε ένα επιχείρημα του κειμένου με το οποίο η συντάκτρια αιτιολογεί την άποψή της, ότι πρέπει να μάθουμε καλά τα αγγλικά.
3. Να σχηματίσετε τέσσερις προτάσεις (δύο για κάθε λέξη), μια με την κυριολεκτική της και μία με τη μεταφορική της σημασία, με τις λέξεις: καλύψει, βήματα. Οι λέξεις μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε οποιαδήποτε πτώση, αριθμό ή χρόνο και έγκλιση ανάλογα με την περίπτωση.
4. Το κείμενο είναι γραμμένο σε έμμετρη μορφή, επειδή η συντάκτρια θέλει να:
α. διασκεδάσει ε. πρωτοτυπήσει
β. ειρωνευτεί στ. διεγείρει
γ. επικρίνει ζ. ενημερώσει
δ. καταγγείλει
Να υπογραμμίσετε τις σωστές επιλογές.

ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ:
1. Τι εννοεί η συντάκτρια του κειμένου με τη φράση «εθνική μουγγαμάρα»;
2. Γιατί αναφέρει την περίπτωση παλαιότερου υπουργού Παιδείας που δε γνώριζε
αγγλικά;
3. Να σχηματίσετε τέσσερις προτάσεις (δύο για κάθε λέξη), μαζί με την κυριολεκτική και μία με τη μεταφορική της σημασία, με λέξεις: κλειδί, ανάψανε. Οι λέξεις μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε οποιαδήποτε πτώση, αριθμό ή χρόνο και έγκλιση ανάλογα με την περίπτωση.
4. Να βρείτε ποιες διαρθρωτικές λέξεις/φράσεις του κειμένου δείχνουν:
α. αιτιολόγηση
β. αντίθεση
γ. προσθήκη

Γ. ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΛΟΓΟΥ
Στο μάθημα των αγγλικών συζητάτε με την καθηγήτριά σας τη σημασία που έχει σήμερα η γνώση της αγγλικής γλώσσας και σχολιάζετε τον τρόπο με τον οποίο 
διδάσκεται στο σχολείο. Να υποθέσετε ότι παίρνετε το λόγο για να εκφράσετε ε-
λευθερα  τις δικές σας απόψεις για τα παραπάνω θέματα σε 200-250 λέξεις.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου