Παρασκευή, 20 Δεκεμβρίου 2013

ΚΡΙΤΗΡΙΟ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ: Βίαια βιντοεπαιχνίδια: πως επηρεάζουν τον εγκέφαλο και τη συμπεριφορά των εφήβων;

Οι έφηβοι που παίζουν βίαια βιντεοπαιχνίδια, υφίστανται αλλαγές στον εγκέφαλο τους που πιθανόν να επηρεάζουν αρνητικά την προσωπικότητα και τη συμπεριφορά τους.
Τα βιντεοπαιχνίδια, είναι σήμερα ένα σημαντικό μέρος της ψυχαγωγίας των παιδιών και εφήβων. Τα ηλεκτρονικά αυτά παιχνίδια, έχουν αναπτυχθεί σε πολύ ψηλό επίπεδο και είναι ιδιαίτερα ελκυστικά για τους νέους. Όμως, πολλά βιντεοπαιχνίδια, χαρακτηρίζονται από βιαιότητα μέχρι σημείου που συχνά να περιέχουν ιδιαίτερα επιθετικά και βάναυσα στοιχεία. Υπάρχουν φυσικά και σημαντικός αριθμός βιντεοπαιχνιδιών με τον ίδιο βαθμό ελκυστικότητας για τα παιδιά, τα οποία είναι ψυχαγωγικά χωρίς βία και που προσφέρουν πολλά για την εφευρετικότητα, δημιουργικότητα, διαπαιδαγώγηση και κοινωνικότητα των παιδιών και εφήβων.
  Είναι σημαντικό να ανακαλυφθεί σε ποιο βαθμό, τα βίαια βιντεοπαιχνίδια και γενικά η βία στα μέσα, επηρεάζουν ή προάγουν την αρνητική και επιθετική κοινωνική συμπεριφορά. Οι γονείς πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί στο τι αφήνουν να μπαίνει στο σπίτι για τα παιδιά τους όσον αφορά στα ηλεκτρονικά μέσα ψυχαγωγίας.
  Τα παιδιά επηρεάζονται και μαθαίνουν από όλα τα μέσα ηλεκτρονικής ψυχαγωγίας και άλλα, τα οποία συναντούν στη ζωή τους. Η μεγάλη ανάπτυξη και διάδοση βιντεοπαιχνιδιών με βίαιο χαρακτήρα προκαλεί ανησυχίες για αρνητικές επιδράσεις και αύξηση της επιθετικότητας όχι μόνο στα παιδιά και στους έφηβους αλλά και στους ενήλικες. […]
  Οι βραχυπρόθεσμες1 αυτές επιδράσεις στον εγκέφαλο των εφήβων δεν αποκλείεται να προκαλούν μόνιμες αλλαγές στο χαρακτήρα των παιδιών. Λαμβάνοντας υπόψη τη διαχρονική και επαναλαμβανόμενη συμμετοχή των παιδιών σε βίαια βιντεοπαιχνίδια, είναι λογικό να δημιουργούνται ανησυχίες ότι οι αλλαγές στη συμπεριφορά με περισσότερη επιθετικότητα, θυμό, αποδοχή της βίας, μείωση του αυτοελέγχου και της συγκέντρωσης, μπορεί να είναι μακροπρόθεσμες και ίσως μόνιμες.[…]
  Επισημαίνεται ότι αναμένεται να αρχίσουν επιπρόσθετες έρευνες για απάντηση ακριβώς ερωτημάτων του τύπου: τι γίνεται μακροπρόθεσμα με τις εν λόγω αλλαγές που παρατηρήθηκαν βραχυπρόθεσμα και ποιες οι επιπτώσεις στη συμπεριφορά και κοινωνικότητα των εφήβων; Η βιομηχανία και οι επιχειρήσεις που σχετίζονται με τα βιντεοπαιχνίδια έχουν να δείξουν πωλήσεις των 10 δισεκατομμυρίων δολαρίων ετησίως στις Ηνωμένες Πολιτείες. Πρόκειται για μεγάλη δραστηριότητα με τεράστια κεφάλαια. Όμως η άνθιση της εν λόγω βιομηχανίας, συνοδεύεται από σοβαρές ανησυχίες για τις αρνητικές επιδράσεις στο χαρακτήρα των νέων, μερικών από τα προϊόντα της, τα βίαια βιντεοπαιχνίδια.
  Οι γονείς πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί στο τι βιντεοπαιχνίδια χρησιμοποιούν τα παιδιά τους, όπως επίσης και για τα άλλα μέσα ηλεκτρονικής επικοινωνίας ή ψυχαγωγίας με τα οποία έρχονται σε επαφή. Παράλληλα είναι εξαιρετικά σημαντικό να μελετηθούν διεξοδικά οι βραχυπρόθεσμες και μακροπρόθεσμες αλλοιώσεις της λειτουργίας του εγκεφάλου που προκαλούνται από τα βίαια βιντεοπαιχνίδια στα παιδιά, στους έφηβους και στους ενήλικες που τα χρησιμοποιούν.
                          άρθρο από την Ηλεκτρονική ιατρική εφημερίδα «Medlook.gr”

ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ
Αφού διαβάστε το κείμενο, να απαντήσετε στις παρακάτω παρατηρήσεις:

1. Να συντάξετε την περίληψη του κειμένου σε 80-100 λέξεις περίπου.
                                                                                                               μονάδες 25
2 .Να σχολιάσετε την παρακάτω άποψη σε μια σύντομη παράγραφο 80 περίπου λέξεων: «Οι γονείς πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί στο τι βιντεοπαιχνίδια χρησιμοποιούν τα παιδιά τους ,όπως επίσης και για τα άλλα μέσα ηλεκτρονικής επικοινωνίας ή ψυχαγωγίας με τα οποία έρχονται σε επαφή».
                                                                                                               μονάδες 10
3. «Η βιομηχανία και οι επιχειρήσεις που σχετίζονται με τα βιντεοπαιχνίδια έχουν να δείξουν πωλήσεις των 10 δισεκατομμυρίων δολαρίων ετησίως στις Ηνωμένες Πολιτείες. Πρόκειται για μεγάλη δραστηριότητα με τεράστια κεφάλαια. Όμως η άνθιση της εν λόγω βιομηχανίας, συνοδεύεται από σοβαρές ανησυχίες για τις αρνητικές επιδράσεις στο χαρακτήρα των νέων, μερικών από τα προϊόντα της, τα βίαια βιντεοπαιχνίδια» Ποια «αστέρια» της είδησης αναγνωρίζετε στο παραπάνω απόσπασμα; Να σχολιάσετε σύντομα κάθε«αστέρι» που θα βρείτε.
                                                                                                               μονάδες 10
4. Να γραφεί ένα συνώνυμο για κάθε μια από τις παρακάτω λέξεις:
αναπτυχθεί – ιδιαίτερα- βάναυσα- επιδράσεις- βραχυπρόθεσμες
                                                                                                                 μονάδες 5
5. Να γραφεί ένα αντώνυμο για κάθε μια από τις παρακάτω λέξεις:
 ελκυστικά, άνθιση, διαχρονική, αλλοιώσεις
                                                                                                                 μονάδες 4
6. Να βρεθούν τα δομικά στοιχεία και η δομή της 1ης παραγράφου.
                                                                                                                 μονάδες 6
7. Σ’ ένα άρθρο (400-500 λέξεων ) για τη σχολική εφημερίδα να αναπτύξετε την απόψεις σας σχετικά με τα βιντεοπαιχνίδια και το ρόλο τους στην ψυχαγωγία των νέων. Για ποιους λόγους πιστεύετε είναι τόσο ελκυστικά σήμερα ; Ποιες είναι οι σοβαρότερες επιπτώσεις τους στην υγεία, στο χαρακτήρα και στην κοινωνικότητά τους ;
                                                                                                               μονάδες 40
 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου