Σάββατο 22 Ιουνίου 2019

ΔΟΚΙΜΑΣΙΑ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ ΜΑΘΗΤΩΝ/ΤΡΙΩΝ ΣΤΑ ΠΡΟΤΥΠΑ ΓΥΜΝΑΣΙΑ 2019 ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ

Κείμενο: « Όλη η γνώση μαζεμένη»
 Αποτέλεσμα εικόνας για ΠΡΟΤΥΠΑ ΓΥΜΝΑΣΙΑ 2019 ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ
Η Ρόζα Δελλατόλα μόλις έχει μετακομίσει σε ένα χωριό της Τήνου, τα Λουτρά. Εκεί υπάρχει ένα παλιό οικοτροφείο, η σχολή Ουρσουλινών, όπου ζουν τρεις μοναχές αλλά κανένα παιδί. Η Ρόζα γίνεται η μοναδική μαθήτρια του σχολείου.


Πέντε μήνες αργότερα, η Ρόζα είχε αποκτήσει γνώσεις που κανένα άλλο παιδί της ηλικίας της δεν είχε. Καταλάβαινε γαλλικά, ισπανικά και μπορούσε να τα μιλήσει λίγο. Τα μαθηματικά που είχε διδαχθεί ήταν για παιδιά του γυμνασίου. Ήξερε πώς χρησιμοποιούνται τα εργαλεία του ξυλουργείου, αν και ακόμη δεν τα είχε πιάσει όλα στα χέρια της. Έμαθε να μαγειρεύει, γιατί το μισό μάθημα της γεωγραφίας γινόταν με την αδελφή Βιολάντα στο μαγειρείο, όπου ετοίμαζαν εξωτικά φαγητά.
Το υπόλοιπο μισό μάθημα γεωγραφίας γινόταν στην ψηφιακή τάξη με την αδελφή Ζοζεφίνα, ηγουμένη της Μονής Ουρσουλινών, η οποία ετοίμαζε εικονική επίσκεψη σε κάθε χώρα. Στις οθόνες που κάλυπταν τους τοίχους από το ταβάνι ως το πάτωμα προβάλλονταν εικόνες από μακρινές πόλεις. Η αδελφή Ζοζεφίνα έπαιρνε από το χέρι τη Ρόζα και περπατούσαν στους ξένους τόπους. Έβλεπαν δίπλα τους όλα τα αξιοθέατα, άκουγαν την παραδοσιακή μουσική, τις γλώσσες που μιλούσαν άλλοι άνθρωποι.
Η μεγαλύτερη απόλαυση στο μάθημα της γεωγραφίας ήταν η επίσκεψη σε σπίτια στην άλλη άκρη του πλανήτη σε πραγματικό χρόνο. Η Ρόζα φορούσε μια πρωτοποριακή κάσκα* εικονικής πραγματικότητας και έμπαινε σε σπίτια στην Ασία, στην Αφρική και αλλού. Την περίμεναν άνθρωποι εκεί, συζητούσε μαζί τους φορώντας την κάσκα. Φαίνονταν σαν να ήταν κοντά της αλλά στην πραγματικότητα ήταν τρισδιάστατες προβολές σε ζωντανή σύνδεση. Η ψηφιακή τάξη προσαρμοζόταν στη θερμοκρασία κάθε τόπου, ενώ η κάσκα είχε ειδικό επεξεργαστή για τις μυρωδιές του.
Η Ρόζα είχε φτιάξει ακόμα και έναν κήπο, όπου καλλιεργούσε όλα τα λαχανικά εποχής. Στο πιάνο είχε αρχίσει να παίζει τις πρώτες της μελωδίες μαζί με τη δασκάλα της μουσικής που είχε έρθει στην Τήνο από τον Καναδά. Στη Μονή επίσης υπήρχε βιβλιοθήκη με 33.033 βιβλία και από αυτά η Ρόζα διάλεγε όσα είχαν σχέση με ζώα, με φυτά και με ξένες χώρες.
*κάσκα: κράνος
Λώρη Κέζα, Υπόθεση Laurus, Τα κατορθώματα της Ρόζας Δελλατόλα, Αθήνα: διόπτρα, 2013 (προσαρμογή) 
Α. Διαβάζω το κείμενο και κυκλώνω το Σγια τις σωστές και Λ για τις λανθασμένες απαντήσεις. [15 μονάδες]
1.
Η Ζοζεφίνα είναι αδελφή της Ρόζας.
Σ
Λ
2.
Η δασκάλα της μουσικής δίδασκε παραδοσιακή μουσική.
Σ
Λ
3.
Η Ρόζα έμαθε γαλλικά και ισπανικά από τους γονείς της.
Σ
Λ
4.
Η Ρόζα ταξίδευε τα καλοκαίρια σε χώρες μακρινές.
Σ
Λ
5.
Η Ρόζα ήταν μαθήτρια του Δημοτικού.
Σ
Λ
6.
Οι τοίχοι του σχολείου ήταν καλυμμένοι με χάρτες.
Σ
Λ
7.
Η Ρόζα είχε χρησιμοποιήσει όλα τα εργαλεία του ξυλουργείου.
Σ
Λ
8.
Η Ζοζεφίνα δεν ήταν ψηφιακά αναλφάβητη.
Σ
Λ
9.
Το μάθημα της γεωγραφίας γινόταν αποκλειστικά στην τάξη.
Σ
Λ
10.
Η Ζοζεφίνα κρατούσε το παιδί από το χέρι για να μη χαθεί.
Σ
Λ
11.
Η μαθήτρια αγαπούσε τα βιβλία που μιλούσαν για φυτά.
Σ
Λ
12.
Η Ρόζα επικοινωνούσε με ανθρώπους σε όλο τον κόσμο.
Σ
Λ
13.
Η Ρόζα καλλιεργούσε λαχανικά εποχής.
Σ
Λ
14.
Η ψηφιακή τάξη προσαρμοζόταν στην θερμότητα του τόπου.
Σ
Λ
15.
Η Ρόζα έμαθε να μαγειρεύει τα φαγητά του νησιού.
Σ
Λ

Β. Με βάση το κείμενο επιλέγω τη λέξη που έχει την πιο κοντινή σημασία με την υπογραμμισμένη λέξη: [10 μονάδες]
1. Η Ρόζα φορούσε μια πρωτοποριακή κάσκα.
α. μοντέρνα β. παραδοσιακή γ. παράξενη δ. ξεχωριστή
2. Με την αδελφή Βιολάντα στο μαγειρείο ετοίμαζαν εξωτικά φαγητά.
α. πικάντικα β. τοπικά γ. υγιεινά δ. ασυνήθιστα
3. Η μεγαλύτερη απόλαυση ήταν στο μάθημα της γεωγραφίας.
α. ευχαρίστηση β. αίσθηση γ. ένταση δ. ευτυχία
4. Η ψηφιακή τάξη προσαρμοζόταν στη θερμοκρασία κάθε τόπου.
α. εφαρμοζόταν β. προσαυξανόταν γ. εναρμονιζόταν με τη δ. προσομοίαζε με τη
5. Στις οθόνες, από το ταβάνι ως το πάτωμα, προβάλλονταν εικόνες.
α. υποβάλλονταν β. παραβάλλονταν γ. εμφανίζονταν δ. διαχέονταν
Δ. Συμπληρώνω τα κενά, βάζοντας τις λέξεις που δίνονται σε παρένθεση στον σωστό τύπο. [5 μονάδες]
Οι παιδαγωγικές ………………….. [μέθοδος] αλλάζουν μέσα στον χρόνο. Η τεχνολογία ……………………….. [συμβάλλω (στον Αόριστο)] στην οικοδόμηση νέων παιδαγωγικών σχέσεων. Έρευνες επιβεβαιώνουν με ……………………….. (ακριβής) στοιχεία αυτή την εξέλιξη.
ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΓΡΑΠΤΟΥ ΛΟΓΟΥ [20 μονάδες]
Μετά από μια διαδρομή έξι χρόνων στο Δημοτικό Σχολείο, υπάρχει κάποιος/κάποια εκπαιδευτικός που θα ξεχώριζες και γιατί; Μπορείς να αναφερθείς στη συμπεριφορά, στον τρόπο διδασκαλίας, στη σχέση του/της με τα παιδιά και σε ό,τι άλλο κρίνεις σημαντικό.
(Γράψε ένα κείμενο 120-150 λέξεων που πρόκειται να δημοσιευθεί στη σχολική εφημερίδα)
ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ι.Ε.Π.: Οι νέοι φάκελοι υλικού για Αρχαία Ελληνικά, Λογοτεχνία και Νεοελληνική Γλώσσα Γ΄ Λυκείου

Ι.Ε.Π.: Οι νέοι φάκελοι υλικού για Αρχαία Ελληνικά, Λογοτεχνία και Νεοελληνική Γλώσσα Γ΄ Λυκείου