Οι μαθητές διψούν για ελεύθερο χρόνο



Μεγάλη έρευνα του Εθνικού Κέντρου Κοινωνικών Ερευνών σκιαγραφεί όλες τις πτυχές της ζωής στα σχολεία της πρωτεύουσας
Του Αποστολου Λακασα-Εφημερίδα: Καθημερινή

Μαθητής που τρέχει! Μήπως δεν ισχύει για όλα τα παιδιά, σε κάθε πόλη της Ελλάδας;
Ναι, αλλά στην Αθήνα η κατάσταση είναι πολύ πιο δύσκολη. Σε μια πόλη που και η ίδια «τρέχει» με αγχώδεις ρυθμούς, σε μια πόλη με λίγους ελεύθερους χώρους, η ζωή του μαθητή στο νηπιαγωγείο, το δημοτικό, το γυμνάσιο και το λύκειο είναι πολύ πιο διαφορετική από αυτή του συνομήλικού του σε κάποιο προάστιο ή σε άλλη πόλη της χώρας. Η έρευνα του Εθνικού Κέντρου Κοινωνικών Ερευνών που έγινε με επιστημονικούς υπευθύνους τις ερευνήτριες κ. Γίτσα Κοτταρίδη και κ. Ελένη Βαλάσση-Αδάμ το σχολικό έτος 2005-2006 σε 19.231 μαθητές και τους εκπαιδευτικούς 102 σχολικών μονάδων στο Δήμο Αθηναίων, και την οποία παρουσιάζει σήμερα η «Κ», έδειξε ότι οι Αθηναίοι μαθητές είναι παιδιά μιας πόλης όπως την έφτιαξαν μεγάλοι. Λίγοι έχουν πρόσβαση σε γήπεδο στο σχολείο ή στη γειτονιά. Τα σχολεία έχουν βελτιωθεί, όμως εξακολουθούν να υπάρχουν ελλείψεις. Ενδεικτικό είναι ότι το 80% των μαθητών παραπονείται για το θόρυβο. Βέβαια, οι περισσότεροι έχουν αποδεχθεί το ρόλο τους και δεν… δυστροπούν για τα μαθήματά τους. Το 84% των μαθητών δημοτικού και το 76% γυμνασίου και λυκείου δήλωσαν ότι έχουν φίλους αλλοδαπούς, ενώ και η πλειονότητα των εκπαιδευτικών ανέφερε ότι η παρουσία των αλλοδαπών δεν επηρεάζει το επίπεδο της τάξης. Από την άλλη, ο ελεύθερος χρόνος είναι λίγος. Το 70% των μαθητών και των δύο βαθμίδων δήλωσαν ότι κάθε ημέρα έχουν από μισή έως λίγες ώρες για χαλάρωση. Ελεύθερος χρόνος που κρίνεται ανεπαρκής για αυτές τις ηλικίες. Ταυτόχρονα, στην Αθήνα οι κίνδυνοι ελλοχεύουν. Τέσσερα στα δέκα παιδιά δήλωσαν ότι φοβούνται να κυκλοφορήσουν μόνα τα βράδια, ενώ ένα στα δέκα δήλωσε ότι έχει αντιληφθεί κάποιον να τα πλησιάζει για να του δώσει ναρκωτικά. «Ο δήμος οφείλει να αντιμετωπίζει τα ζητήματα υποδομών, ελεύθερων χώρων και συντήρησης των σχολείων με ταχύτατο τρόπο. Αλλά δεν είναι μόνο αυτό. Πολλά παιδιά έχουν προβλήματα. Και εκεί είναι σημαντική η παρέμβασή μας για τη στήριξη μαθητών και γονιών», λέει στην «Κ», η αντιδήμαρχος Αθηναίων, υπεύθυνη του τομέα Σχολικής Μέριμνας κ. Ηρα Ράλλη-Βαλσαμάκη.

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ρατσισμός: Αίτια-συνέπειες

ΔΙΑΔΊΚΤΥΟ (ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ - ΜΕΙΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ) -ΚΕΙΜΕΝΑ