Σάββατο 12 Οκτωβρίου 2019

Aποδελτίωση θεμάτων από τον φάκελο εκπαιδευτικού

Αποτέλεσμα εικόνας για Aποδελτίωση θεμάτων από τον φάκελο εκπαιδευτικού

Εγινε αποδελτίωση  μέρος από τις ερωτήσεις και τις δραστηριότητες παραγωγής λόγου από το φάκελο του εκπαιδευτικού. Επιλέχτηκαν  οι πιο πρωτότυπες, αυτές που βρίσκονται πιο κοντά στο ΠΣ και, ίσως, στο ΦΕΚ αξιολογησης.  Ακολουθεί πίνακας:
ΔΠ
Ερωτήσεις
Παραγωγή
1
αναπαράσταση ζωής ερευνητή, τίτλος/προσδοκίες, μεταφορές κ.ά

2
τίτλος, θέμα, σύγκριση τρόπων πειθούς, αναπαράσταση της Ελλάδας, φωνές που ακούγονται και φωνές που παραλείπονται
130-160 σύνθεση μικροσυνεντευξης
3
λεζάντες , οργ στοιχεία αφίσας, οπτική γωνία, σύγκρ αφισών, ιστορία/ σενάριο με βάση αφίσα

-άρθρο επιλ καλυτ αφίσας ή διαχρ ταυτ. Ελλάδας
- αναφορά- έκθεση για την καλύτερη αφίσα
4
τίτλος, θέμα, προφ. παρουσ. περιεχ στ., επιμέρους θέματα, αποτύπωση πραγματικότητας., αξιολ πειστικότητας. βίντεο, αλλαγές στο β, προφορ. περιγραφή
- θέμα τροποποίηση /βίντεο
- αντιπαρ στο βίντεο
5
θέμα, επιμέρους θ.κ., δευτ ιδέες/ αποδελτίωση υλικού, κοινή περίληψη 3 κειμ.
- τρόποι προστ από ψευδείς ειδήσεις
- κείμενο οδηγιών
6
οπτικός γραμματισμός

7
θέμα, δομή ιστοσελίδας, σύγκριση ιστοσελ και ρεπορτάζ,
ανασχεδιασμός ιστος/ τεκμηρίωση επιλ
8
στοιχ ταυτότητας αποδέκτη με βάση γλωσσικά στοιχεία στίχων., ταυτ. αφηγητή., Ρόζα (=Λούξεμπουργκ) θέμα/ στόχος τραγ., στοιχ προφορ., σύγκριση ψηφιακότητας
- ερμηνεία διαφορ προσεγγ ψηφιακ’οτητας.
- σύνθεση στίχων για την ψηφιακ
9
σχολιασμός γελοιογραφιών, προφορικότητα / λογοτεχν. κειμένου, αντικατάσταση emoticons με σχόλια
-αφήγηση περιστατικού (μετασχ)
-ανάρτηση στο fb προσ./ καθημ εμπειρίας
10
παρατήρηση εικόνας/εμπειρίες, θέμα βίντεο, παρουσίαση προσώπων, αξιολόγηση επιλογών δημιουργού, σχέση μουσ. και θέματος, επιχειρήματα βίντεο, είδος κειμένου(κατάταξη βάσει στοιχείων), στοιχεία ορισμού, είδος και τύπος κειμένου, αποκλεισμοί και αντιδράσεις, αποτελεσματ. τίτλου σε σχέση με την πληροφ. και το ενδιαφέρον, λειτουργία παραγρ. δομικά μέρη επιχειρ., ερμηνεία παραδειγμάτων
λόγοι για την ανάγκη να προστατευτούν οι διάλεκτοι/ προτάσεις επίτευξης
11
είδη κειμένων/στοιχεία τεκμηρ., στόχος συντάκτη, δομικά στοιχ επιχ. κριτήρια ομαδ. πληροφ. / διαφορά, συμπεράσματα με βάση ύφος, στίξη, ρημ. προς., ονομ/ρημ λόγος, μήκος προτ., είδος σύντ.
-ρεπορτάζ υπέρ και κατά της εξερεύνησης του διαστήματος
-κείμενο προβλ.για τη σκοπιμότητα διαστ. προγραμ
12
είδος κειμένου, επιβεβαίωση άποψης με βάση πίνακα, σύγκριση απόψεων,
- είναι καλή η ψηφιακή τέχνη;/τεκμηρίωση
- κείμενο -παρουσίαση ψηφιακού έργου
13
είδος κειμένου/χαρακτηριστικά, ποιοι οι αποδέκτες, ποιες πληροφορίες; επιλογή όρου τεκμηριωμένα (διαρροή επιστ ή ταλέντων), σύγκριση κειμένων- διαφοροποίηση, εντοπισμός επιχειρ και αποδεικ. στοιχείων
απαντητικό σχόλιο ή επιστολή: προβληματισμοί για το επάγγελμα και συμφωνία ή διαφωνία με τη φυγή
14
βίντεο, θέμα, εκπομπή που τα αξιοποιεί, σύγκριση δύο βίντεο (αντικ. παραστατ. πολυφων. εγκυρότητα), θέμα τίτλος κειμ., σκοπιμ ευθέος λόγου, μετατροπή σε πλάγιο και αντίστροφα, φωνές που ακούγονται ή αποσιωπώνται, σύγκριση 2 β και 2 κειμ: πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα για την κριτ. θεώρηση αποδέκτη, ο ρόλος των διαδοχ. ερωτημάτων, είδος κειμ, επίδραση στον αναγν (αποτελεσματικότητα/ κριτικό στοχασμό), η επιλογή του μέσου επηρεάζει το μήνυμα;
κείμενο στην ηλεκτρ σχολ εφημερίδα για τη χρήση ρομπότ στον χώρο εργασίας
15
εικόνες/λεζάντες, κοινό θέμα, παραπομπή σε κλασικά έργα, θέμα κειμ. , κειμε. είδος, χρήση εισαγ., θέση του συγγραφέα, απόψεις ρητές/ αποσιωπημένες, ρόλος παραδειγμάτων/ επικ. αποτελεσματικοτητά τους/ προθέσεις συντ., σύγκριση κειμ. ως προς την επικ. αποτελεσμ., λειτουργία τεκμηρίων, σύγκριση κειμ ως προς το ύφος, την επιχειρ., την επικοιν. αποτελεσμ.

16

προβληματισμοί για έναν κόσμο που γεννιέται
17
θέμα κειμένου, είδος κειμένου, υποθέσεις (sic) για το περιεχομενο, τη γλώσσα, τη δομή, μοντέλο Tulmin, ανα-διατύπωση παραγράφο, ύφος κειμένου(απλό, καθημερινό, σύνθετο, επιστημονικό, γλαφυρό), αποτελεσματικότητα του κειμ (λεξιλόγιο/αναφ-ποιητ λειτ/ σύνταξη/υπόταξη/ εγκλίσεις), σύγκριση επιχειρ.ποια είναι πιο πειστική;
διαφορά στην οπτική γωνία σχετικά με τις ανθρωπ. σπουδές, τοποθέτηση μαθητών για τον εκπ. προσανατολισμό


Μερικές σκέψεις:
α) στις μισές διδακτικές προτάσεις ζητείται το είδος του κειμένου με τεκμηριωμένη απάντηση. Επομένως πρέπει ή δεν πρέπει να διδαχτούν τα σχετικά από το γλωσσάρι; Πρέπει πάντως να "ξαναγραφτεί" το ΠΣ γιατί και το ίδιο αντιφάσκει: άλλα γένη λόγου προσδιορίζει στη σελίδα 6 και άλλα στη σελίδα 41.
β) τι γίνεται με τις εικόνες; Ερωτήσεις σχετικά με αυτές προβλέπονται στο ΠΣ, στο ΦΕ, στο ΦΕΚ αξιολόγησης (2ο θέμα γ).
γ) όπως φωνάζει και ο Παναγιώτης πρέπει να ξεκαθαριστούν οι έννοιες "πειστικότητα", "αποτελεσματικότητα", "επικοινωνιακή αποτελεσματικότητα" που εμφανίζονται και στο ΦΕ και στο ΦΕΚ αξιολόγησης
δ) να ασχοληθούμε λίγο και με την αδιαφανή έννοια "ύφος"; Γιατί άλλα σημαίνει στην επιστήμη και στη γλώσσα, άλλα στη λογοτεχνία...
Τέλος, τι σημαίνει, το τμήμα της φράσης από το 2β στο ΦΕΚ (παλιό και νέο) "..., καθώς και την τεκμηρίωση της βασικής ιδέας του κειμένου"; Σημαίνει να την τεκμηριώσουν οι μαθητές; (δεν ταιριάζει με το συγκείμενο του 2β), σημαίνει να εντοπίσουν οι μαθητές πώς ο συντάκτης τεκμηριώνει τη βασική ιδέα του κειμένου; Τα ελληνικά μου κλονίζονται

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ι.Ε.Π.: Οι νέοι φάκελοι υλικού για Αρχαία Ελληνικά, Λογοτεχνία και Νεοελληνική Γλώσσα Γ΄ Λυκείου

Ι.Ε.Π.: Οι νέοι φάκελοι υλικού για Αρχαία Ελληνικά, Λογοτεχνία και Νεοελληνική Γλώσσα Γ΄ Λυκείου